minus
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
plus
Beyond the closure of Karama 4th Edition in Jordan, Karama Jordan and Palestine teams are working on concluding the preparation of the 1st Edition of Karama Palestine Human Rights Film Festival which has been delayed to January 2014 because of the weather.  The new dates will be announced very soon.
بعد الإنتهاء من مهرجان كرامة – في دورته الرابعة في الأردن، يعمل طاقم كرامة في الأردن وفلسطين على إنهاء التحضيرات اللازمة للدورة الأولى لمهرجان كرامة فلسطين لأفلام حقوق الإنسان الذي قد تم تأجيله إلى شهر كانون الثاني/يناير 2014 بسبب الأحوال الجوية وعليه سيتم الإعلان عن التواريخ الجديدة خلال الأيام القليلة القادمة. 

 Initiated in June 2009, Karama (“Dignity in English) Human Rights Film Festival (KHRFF) came to address the lack of an independent Human Rights platform that is able to bring complicated notions of human rights issues closer to the general public in addition to other stakeholders in the Arab Region and beyond.  Managed and organized by al Ma3mal 612 Think Factory , KHRFF utilizes screen arts involving human rights and justice issues as their subject matter in order to create a cross-cultural platform for the wider general public together with filmmakers, artists, activists and other stakeholders, to raise public awareness and encourage their engagement in actions that would eliminate violations of HR.  


Karama HRFF’s main focus, despite the various themes highlighted each year, is human rights issues in relation to the concept of human beings’ dignity and with a social, political and economic justice lens.  More about Karama.

 
 أتت فكرة مهرجان كرامة لأفلام حقوق الإنسان في يونيو/حزيران 2009 بهدف سد الفجوة القائمة في هذا المجال من حيث عدم توفر منصة مستقلة قادرة على جلب قضايا ومفاهيم حقوق الإنسان التي قد تبدوا مقعدة، وتقريبها إلى عامة الناس بالإضافة إلى غيرهم من أصحاب العلاقة في المنطقة العربية والعالم. 

 يقوم على إدارة وتنظيم المهرجان سنوياً، جمعية المعمل 612 للأفكار.  ويستخدم المهرجان فنون الشاشة التي تنطوي على قضايا حقوقية وتطرح مفهوم العدالة بشكل عام وذلك بهدف توفير منصة عابرة للثقافات للجمهور الأوسع من الشعب وبالتشارك مع عدد من المخرجين والفنانين والناشطين وغيرهم من المهتمين من أجل رفع مستوى الوعي العام وتشجيع الجميع على المساهمة والمشاركة في فعاليات من شأنها القضاء على كافة أشكال إنتهاكات حقوق الإنسان. 

 محور كرامة الأساسي، بغض النظر عن المحاور الإضافية الخاصة بمهرجان كل عام، هو قضايا حقوق الإنسان بالتركيز على مفهوم كرامة البشر ومن خلال منظومة العدالة الإجتماعية والسياسية والإقتصادية للشعوب.